خرید دیگ بخار

nextapp
9 تیر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

خرید دیگ بخار یا بویلر صنعتی یکی از پر کاربردترین دستگاه هایی است که در مراکز مختلف از جمله منازل، بیمارستان ها، ساختمان های تجاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و شناخت نکات خرید دیگ بخار اهمیت بالایی دارد. به زبان ساده دیگ بخار، آب را به کمک گرمای کنترل شده و تحت فشار استانداردی، تبخیر می کند و از این فرآیند جهت گرم نمودن ساختمان ها یا موتورهای تأمین کننده ی انرژی استفاده می کند. باید بدانید که دیگ بخار را به صورت های مختلف عمودی و افقی تولید می کنند. همچنین از این محفظه ی استوانه ای شکل در سیستم گرمایشی منازل و ساختمان های مختلف نیز بهره می برند. هزینه نهایی این ابزار مهم بسته به ظرفیت مخزن آب آن متفاوت است.

از طرفی کیفیت یک محصول مهم ترین فاکتور در میزان قیمت و ارزش آن می باشد. چنان چه می خواهید از قیمت به روز شده ی این محصول اطلاع پیدا کنید، می توانید با شماره های بازرگانی آتا بخار با ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

آشنایی با دیگ بخار

از ویژگی های دیگ بخار می توان به افزایش راندمان آن توسط عایق حرارتی اشاره کرد. همچنین ایجاد یک فضای محصور و کنترل آن به صورت کاملا اتوماتیک حتی از طریق یک نرم افزار نیز از دیگر ویژگی های این محصول است.

به علاوه دیگ بخار هیچ گونه نیازی به عملیات فونداسیون نداشته و قادر به نگهداری بخار اشباع تولید شده نیز هست. اگرچه هنگام تولید انواع دیگ های بخار، آن ها را مجهز به سیستم ایمنی استانداردی می کنند، اما بایستی این دستگاه ها به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار گیرند.

این کار علاوه بر افزایش سطح ایمنی کار با آن ها، بازدهی دستگاه ها را نیز بالا می برد. از طرفی صادر شدن گواهی سلامت محصول از طرف شرکت های مورد تایید نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد. خوب است بدانید که این محصول را در انواع مختلفی تولید می کنند که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

معرفی کامل انواع دیگ بخار و خرید دیگ بخار

دیگ بخار یا بویلر صنعتی دارای انواع مختلفی است که به شرح زیر می باشند:

  1. بویلر صنعتی لوکوموتیو: این مدل از دیگ های بخار دارای سه بخش اصلی شامل جعبه دودکش، بشکه دیگ بخار و کوره های دوجداره می باشد. از این مدل بویلر صنعتی معمولا در موتورهای قابل حمل، غلتک بخار و موتور کشش استفاده می کنند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص این مدل دیگ بخار می توانید به پیج اینستاگرام ما با آیدی ATABOKHAR مراجعه کنید.
  2. بویلر صنعتی مرطوب: این مدل بویلر صنعتی از پر کاربردترین و مدرن ترین بویلرهای تولید شده است. در دیگ بخار مرطوب بخش های زیرین توسط رطوبت احاطه می شود. این موضوع از آن جا اهمیت پیدا می کند که بازدهی دستگاه را بالا می برد. در واقع این رطوبت موجب می شود که سوخت کم تر مصرف شود و حتی تلفات را نیز به حداقل می رساند.
  3. بویلر صنعتی اتاق معکوس: منظور از دیگ بخار اتاق معکوس در واقع بخش زیرین محفظه ی مربوط به احتراق می باشد. از طریق این بخش است که گاز دودکش به لوله ی دوم منتقل می شود.
  4. بویلر صنعتی سوپر هیت یا بخار خشک: در این مدل بویلر برخلاف بویلر صنعتی مرطوب، دیگ های عقب با رطوبت احاطه نمی شوند. این موضوع باعث می شود تا تلفات پرتو بیش تر شود. جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص بویلر صنعتی سوپر هیت می توانید با ما تماس بگیرید.
  5. بویلر صنعتی دارای دو پاس حرارتی: منظور از دو پاس حرارتی این است که تولید بخار در این مدل بویلر صنعتی، در دو مرحله انجام می گیرد. به عبارت دیگر در دیگ بخار حرکت گاز احتراق، دو مرتبه صورت می گیرد.
  6. بویلر صنعتی دارای سه پاس حرارتی
  7. بویلر صنعتی آتشخوار
  8. بویلر صنعتی مدل درام

بویلر صنعتی دارای سه پاس حرارتی

در این مدل دیگ بخار، حرکت گاز احتراق به سه صورت امکان پذیر است. این مدل بویلر پر کاربرد بوده و جهت اطلاع از نحوه ی کار آن می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ما به نشانی ATABOKHAR نیز مراجعه کنید.

خرید بویلر صنعتی آتشخوار

دیگ بخار آتشخوار را با نام های دیگ دارای لوله و محفظه و یا بویلر دود نیز می شناسند. گازهای گرم در بویلر صنعتی از طریق لوله های بلند فولادی که در آن تعبیه شده عبور می کنند. در این مدل دیگ بخار، آب در اطراف این لوله های فولادی تبخیر می شود. همچنین این مدل از دیگ بخار در دو نوع زیر تولید می شود:

  1. دیگ کورنیش: خوب است بدانید که دیگ های کورنیش اولین مدل بویلرهای صنعتی بو
    دند که پا به عرصه ی تولید گذاشتند. سیلندر این نوع دیگ بخار بسیار طویل است و در آن مرحله ی تولید آب گرم بارها تکرار می شود تا در نهایت پس از رساندن آب به نقطه ی جوش مورد نظر، آن را به بخار تبدیل کند.
  2. دیگ بخار لنکاشیر: جالب است بدانید که بویلر صنعتی لنکاشیر شباهت زیادی به دیگ بخار کورنیش دارد با این تفاوت که بویلر صنعتی لنکاشیر دارای دو مخزن حاوی آتش است.

دیگ بخار مدل درام

دیگ بخار مدل درام در چهار نوع مختلف تولید می شود که به شرح زیر می باشند:

  1. دیگ بخار متقابل: در این مدل بویلر صنعتی، لوله ها به نحوی طراحی و تولید شده اند که مقدار قابل توجهی از آن ها در دسترس کاربر قرار می گیرد. از آن جایی که درام در این مدل دیگ بخار در بخش جلویی کوره گرمایی قرار می گیرد، دما به صورت یکنواختی توزیع می شود.
  2. دیگ بخار درام طولی: در این مدل بویلر صنعتی، مخزن آب در بخش بالایی منبع گرما قرار می گیرد. لوله های این دستگاه شیب دار هستند و آب سرد را داغ و در نهایت آن را تبخیر می کنند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص این مدل بویلر صنعتی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید یا به پیج اینستاگرام ما به نشانی ATABOKHAR مراجعه نمایید.
  3. دیگ بخار استرلینگ لوله های این مدل بویلر صنعتی معمولا به صورت عمودی طراحی می شوند و میان مخزن آب و چندین درام قرار می گیرند. آب سرد وارد درامی می شود که در قسمت بالا قرار گرفته است. در این بخش آبی که به بخار تبدیل می شود مستقیما از بخش خروجی بویلر صنعتی خارج می شود. لازم است بدانید که آب در این دستگاه، در دو درام و دیگر لوله های تعبیه شده در آن گرم می شود.

خرید دیگ بخار کم حجم توربو

چنان چه می خواهید یک نسخه کامل بویلر صنعتی را تهیه کنید، به شما دیگ های بخار کم حجم توربو را پیشنهاد می دهیم. چرا که هنگام استفاده از آن شاهد فعال شدن تمامی سیستم های کنترلی و برقی می شود. این موضوع موجب می شود تا بتوانید از دو مدل بخار یعنی نوع مرطوب و خشک آن به صورت همزمان بهره ببرید. در این نوع بویلر صنعتی، سیستم تامین کننده سوخت، لوله های آب، بخار تولید شده و حتی اتصالات برقی بایستی قادر باشند که به صورت همزمان فعالیت خود را انجام دهند. خوب است بدانید که این مدل بویلر صنعتی، بخار با حجم قابل توجهی را تولید می کند. به عبارتی بازدهی آن بالا بوده و حتی قادر است فضا و ابعاد کم تری را نیز اشغال کند. از دیگر ویژگی های این مدل بویلر صنعتی می توان به سرعت بالای تبخیر توسط آن اشاره کرد. دلیل این موضوع کوچک بودن فضای مخصوص احتراق و رها شدن مقدار زیادی حرارت توسط آن می باشد. همچنین بازدهی این دستگاه از نظر حرارت تولید شده به نسبت سایر محصولات مشابه بالاتر بوده و انتقال گرما توسط آن به علت داشتن پاس های بیش تر، بهتر انجام می شود. این مدل دیگ بخار به علت دارا بودن تعداد زیادی لوله با قطر کم، قادر است تا گرمای کانونی را به خوبی منتقل کند. همچنین این مدل دیگ بخار دارای راندمان بالایی در امر احتراق است. دلیل این موضوع را نیز می توان به مجهز بودن این مدل بویلر به سیستم القا شده نسبت داد.

کاربرد دیگ بخار

دیگ های بخار دارای کاربردهای متعددی هستند. در بخش زیر به تعدادی از این کاربردها اشاره کرده ایم. چنان چه می خواهید کاربردهای انواع بویلر صنعتی را به صورت کامل بشناسید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ما با آیدی ATABOKHAR مراجعه نمایید.

  1. کاربرد بویلر صنعتی در صنایع غذایی
  2. کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها
  3. کاربرد بویلرهای صنعتی در خشکشویی ها
  4. کاربرد بویلر صنعتی در بخش دام و طیور
  5. کاربرد دیگ بخار در صنایع نفتی

کاربرد بویلر صنعتی در صنایع غذایی

از بخار تولید شده توسط دیگ بخار در صنایع غذایی جهت انجام مراحل مختلف نظیر پختن، استریلیزه نمودن، گرمایش، شست و شو، خشک نمودن، تخمیر و حتی رطوبت دهی نیز بهره می برند. از آن جایی که بخار حاصل از دیگ های بخار دارای ظرفیت گرمایی مطلوبی است، از آن ها در صنایع غذایی جهت تولید موارد زیر بهره می برند:

  1. تولید قند: جهت افزایش یا کاهش غلظت شربت قند، متبلور سازی و حرارت دهی
  2. تولید سس و رب گوجه فرنگی: جهت جدا نمودن پوست گوجه فرنگی، پخت رب و تهیه سس گوجه فرنگی از بخار تولید شده توسط بویلر صنعتی بهره می برند.
  3. پرورش قارچ: جهت ضدعفونی کردن وسایل و از بین بردن باکتری ها
  4. تولید گیاهان گلخانه‌ ای: فت کلاآفت کشی، تولید گرما و رطوبت از جمله مواردی است که توسط بخار تولید شده توسط بویلر صنعتی در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. تولید فرآورده ‌های لبنی: در بخش لبنی از بخار تولید شده جهت استریلاسیون، پاستوریزاسیون، شستن انواع ظروف و تولید شیر خشک نیز بهره می برند. جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص کاربرد بویلرهای صنعتی در بخش صنایع غذایی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید یا به پیج اینستاگرام ما به نشانی ATABOKHAR مراجعه نمایید.

کاربرد دیگ بخار در بیمارستان ها

از کاربرد بویلر صنعتی در بیمارستان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تامین حرارت: از بویلر صنعتی به عنوان سیستم گرمایشی جهت گرم نمودن بیمارستان در روزهای سرد سال بهره می برند.
  2. تامین رطوبت: جهت جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها در محیط بیمارستان از دیگ بخار بهره می برند.
  3. ضد عفونی کردن به منظور استریل کردن ابزارهای پزشکی
  4. خشک شویی: جهت شستشوی البسه، ملحفه، حوله و موارد مشابه مربوط به بیماران
  5. آشپزخانه: جهت پخت و پز غذای کلیه بیماران، شست و شوی ظروف و غیره از بویلر صنعتی بهره می برند.

کاربرد بویلرهای صنعتی در خشکشویی ها

از بخار حاصل از بویلر صنعتی جهت شست و شو و تمیز کردن انواع لباس ها بهره می برند. همچنین از آن جهت خشک کردن لباس های شسته شده نیز استفاده می کنند. به علاوه بخار حاصل از بویلر صنعتی در کنار ابزاری مانند اتو به هر چه بهتر صاف شدن البسه کمک می کند. از دیگر کاربردهای بخار تولید شده توسط دیگ بخار در خشکشویی ها می توان به ضدعفونی کردن و استریل شدن البسه نیز اشاره کرد.

کاربرد بویلر صنعتی در بخش دام و طیور

کاربرد اصلی بخار تولید شده توسط بویلر صنعتی در بخش دام و طیور پلت کردن است. به عبارتی کلیه مواد معدنی، پروتئینی و علوفه ها در برابر بخار آب قرار می گیرند. اتفاقی که در این هنگام رخ می دهد، پودر شدن آن هاست. سپس مواد پودر شده مجددا در برابر بخار آب تولید شده توسط بویلر صنعتی و کولرهای به خصوصی قرار می گیرند و به علت فشار زیاد، سرد و خشک می شوند. از مواد حاصل جهت مصرف دام و طیور استفاده می کنند. مزیت روش پلت کردن این است که دوام مواد ذکر شده را بالا می برد و موجب افزایش مقاومت آن ها در برابر فاسد شدن تا دمای 58 درجه می شود.

کاربرد دیگ بخار در صنایع نفتی

کاربرد دیگ بخار در صنایع نفتی جهت انجام عملیات پیش گرمایش یا تولید حرارت در قسمت ریبویلرهای برج تقطیر است. به علاوه از آن جهت انجام کلیه فرآیندهای مربوط به تصفیه نیز بهره می برند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در خصوص کاربرد دیگ های بخار با کارشناسان ما در آتا بخار تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.